Søk etter tur!

Bruk søkealternativene, eller klikk på
kartet for å finne turbeskrivelse!
Turtype:Kommune:

Fritekstsøk:

Komuner Træna Lurøy Nesna Rødøy Rana Hemnes Hattfjelldal
Turnavn:Nordtjønna - Nerlitjønna

Beskrivelse av tur:Lett tur på skogsvei mellom to små vatn. Lett tilgang fra vei. Følg Susendalsveien ca 3,1km. Avkjørsel for Nordtjønnveien til venstre. Parkering og sti ned til vatnet på toppen av første bakken. Fortsett langs vestsiden av vatnet (ikke sti), kryss utløpet av tjønna og inn på skogsvei til venstre. Veien går i granskog mellom Barsellia og Nordhammarlia ned til Nerlitjønna (privat vatn)og kommer ut på Susendalsveien igjen.
Severdigheter:
Kartblad:Statens kartverk, kartblad 1926 II og Turkart for Hattfjelldal
Startpunkt:Ved sti ned til Nordtjønna eller ved avkjøring til Nerlitjønna noen km lengre sør langs Susendalsvei
Parkering:Liten avkjøring på toppen av første bakke til Nordtjønna eller ved avkjøring til Nerlitjønna.
Omfang av tur:ca 2,5km
Type terreng:Litt bratt, kort sti ned til Nordtjønna. Lett skogsterreng langs vatnet. Grusvei.
Aktuelt nettsted:
Anbefalte avstikkere:Fortsett langs Nordtjønnveien til veiende. Sti til venstre går til Stortjønna. Vei til høyre er tidligere skogsbilvei som kommer inn på Susendalsveien forbi Nerlitjønna.
Annet:Privat hytte ved Stortjønna og Nerlitjønna. Turbok på nett trenger bilde fra turen. Send gjerne et bilde til oss på e-post til: knut.berntsen@friluftsradet.no
Kartlenke:Nordtjønna - Nerlitjønna
Kommune:Hattfjelldal
Type Tur:Andre turmuligheter
Utviklet av KiPiT Polarsirkelen Friluftsråd, Moveien 24, 8700 Nesna. Tlf: (+47) 917 78 767 Mail: knut.berntsen@friluftsradet.no Go id Design